miercuri, 24 iunie 2015

Integrarea instrumentelor Web 2.0 în aria curriculara Matematica si Stiintele Naturii



Integrarea instrumentelor Web 2.0 în aria curriculara Matematica si Stiintele Naturii

Aplicațiile oferite de Google apps for Education pot fi folosite la stabilirea conexiunilor cu lecția anterioară. Astfel, elevii  pot rezolva un test interactiv creat în Google Form. Trecerea la o nouă întrebare se poate face numai răspunzând corect la cea curentă. La sfârşitul testului, după rezolvare corectă a acestuia, se deblochează un filmuleț prezentat pe Youtube, filmuleț cu ajutorul căruia descoperim noţiuni legate de lecția curentă.
Utilizarea web 2.0 în educaţie are marele avantaj de a facilita trecerea de la acumularea pasivă de informaţii de către elevi la învăţarea prin descoperire; ei învaţă să înveţe, dezvoltându-şi în acest mod abilităţile şi strategiile cognitive pe care le vor folosi şi adapta în diverse alte situaţii.
Produsele finale realizate cu ajutorul instrumentelor Web 2.0 pun în valoare achizițiile elevilor, sprijină învățarea prin colaborare și prin implicare. Învățarea dobândește și o perspectivă nouă, adaptată nevoilor elevilor, asigurând dezvoltarea personală a acestora.
Totuși, calculatorul nu poate înlocui cadrul didactic, care rămâne o prezenţă activă, vie, în comunicarea cu elevii, iar relaţia aceasta nu poate fi substituită de lecţiile interactive. Profesorul rămâne factorul care aduce resursele sale personale, umane în procesul educativ şi care se angajează cu întreaga sa personalitate în educaţie. Profesorul este cel care stabileşte comunicarea vie cu elevii, prin intuiţie, empatie, creativitate şi adaptabilitate continuă la elevii săi şi este cel care modelează caracterele acestora. În acest proces, calculatorul este un instrument auxiliar folosit de profesor, instrument care modifică sistemtul de învăţare tradiţional şi permite căderea barierelor în accesarea informaţiilor

Avantajele utilizarii aplicațiilor Web 2.0.
Dezavantajele  utilizarii aplicațiilor Web 2.0.
·         elevii sunt stimulaţi să devină mai implicaţi în procesul de învăţare care, în timp, va avea un impact pozitiv asupra performanţei lor şcolare
·         Folosirea aplicațiilor Web 2.0. permite adaptarea materiilor predate în concordanţă cu aptitudinile elevilor, susţinând învăţarea personalizată şi individualizată
·         Blogul utilizat in educatie este un mijloc eficient de comunicare, materialele postate de catre profesor  fiind la indemana elevilor
·         elevii pot face comentarii despre modul in care profesorul se face inteles sau nu la clasa
·         elevii pot participa activ la construirea de cunostinte, combinand tipurile de invatare formala, informala, nonformala.

·         nu toţi elevii dispun de calculatoare sau internet acasă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu