Proiect didactic pentru implementarea
în clasă
Unitatea de învățământ: SCOALA GIMNAZIALA „SF. ANDREI”, BRAILA
Numele și prenumele: BONDEI IONICA
Disciplina: BIOLOGIE
Clasa/Vârsta
|
Unitatea
|
Titlul activității didactice
|
Timp
|
Clasa a V- a |
Organele de reproducere ale ale unei plante cu flori |
Functiile florii: polenizarea si fecundatia
|
2 ore |
Justificarea didactică pentru utilizarea Tehnologiilor
Multimedia / Hypermedia
|
Obiective de învățare
|
- Folosirea videoclipurilor cu conţinut educaţional
stimulează curiozitatea ştiinţifică a elevilor.
- Testul introdus în
documentul hypermedia creat cu Active Textbook –
contribuie la autoevaluarea elevilor.
- Consider că avantajele didactice ale utilizării
tehnologiilor Multimedia / Hypermedia sunt:
- accesul rapid la informaţii;
- impactul pozitiv vizual, auditiv şi
practic pe care îl poate avea parcurgerea unei lecţii ce utilizează noile
tehnologii.
predarea lecţiei cu ajutorul acestor
tehnologii o face atractivă pentru
elevi.
|
Ob.1. sa explice functia de polenizare, pe baza unui desen
Ob.2. Să definească polenizarea şi fecundaţia, folosind limbajul
ştiinţific de specialitate.
Ob.3. sa stabileasca diferenta intre polenizarea directa si polenizarea
indirecta pe baza unui desen
Ob.4. Să reprezinte prin desen schematic polenizarea directă şi
încrucişată
Ob. 5. Să reprezinte sub
forma unei scheme simple, drumul străbătut de polen în procesul de fecundaţie
Ob. 6. sa manifeste interes
pentru folosirea TIC in studiul biologiei
|
Termeni cheie
|
Resurse
|
Polenizare,
fecundatie, celula sexuata barbateasca, celula sexuata femeiasca, celula ou,
|
RESURSE
a)
Resurse materiale: Tablă interactivă, videoproiector,
laptop, 20 computere
b)
Resurse spațiale: laboratorul de informatica
c)
Resurse temporale: 50 de minute
|
Desfășurarea activității didactice
|
1.
Momentul organizatoric
-
Profesorul noteaza elevii
absenți, verifica materialul didactic,
monteaza videoproiectorul si asigură o atmosferă prielnică
desfășurării activității didactice.
-
Trimite tuturor elevilor pe
e-mail - fisa de activitate (creata cu Google Docs), care contine sarcinile
de lucru care vor fi rezolvate pe
parcursul lectiei (pentru fiecare sarcina se fac trimiteri prin link-uri) https://docs.google.com/document/d/10qnSwK579d_Trr4YhCpXFXJcZL-5Z9FpU_WufWLzBZI/edit
(utilizare
G-mail)
2.
Verificarea
cunostintelor - Se
realizează conexiunile cu lecția anterioară, „Alcatuirea florii ”. Profesorul
sustine elevii în rezolvarea unui test pe care l-a creat cu Active Textbook. https://docs.google.com/forms/d/1_ulhBMrKF7UVKLH6tp6EWB1jygcyFKTG4ZC1hyQOGX8/edit (sarcina 1 din fisa de
activitate). Este un test interactiv ce presupune
implicarea activă a întregii clase.
3.
Anuntarea titlului lectiei si a obiectivelor.
–
Profesorul notează titlul
lecției pe tablă: ”Functiile florii ” si prezinta obiectivele pe care elevii
trebuie să le atingă pe parcursul acestei lecţii.
4.
Dirijarea invatarii.
-
Profesorul prezintă prin
intermediul tablei digitale o animaţie care prezintă
procesul de polenizare, folosind Youtube
(Link: https://www.youtube.com/watch?v=26oq5tWrb2Q)
–
Solicita elevilor sa defineasca polenizarea pe baza animatiei observate. Făcând
apel la imaginile vizionate de elevi, clasifică polenizarea după locul de
unde provine polenul: directă
(autopolenizare) şi indirectă (încrucişată).
5.
Conexiunea inversa
–
Cere elevilor să urmărească un mic material despre
polenizare si sa descopere ce animale realizeaza acest proces: https://www.dropbox.com/s/2zufjtnq5jhlxce/Tema%204.wmv?dl=0,
precum si
caracteristicile florilor polenizate de insecte.
-
Cere elevilor să rezolve un test pe care l-a creat in Google Form - https://docs.google.com/forms/d/1xInDMdNGyWggMqIeSvIy7PQbnaGYlXIt8AleI0IwJEY/edit# -
care urmareste identificarea caracteristicilor florilor care sunt polenizate de animale sau vant.
(Sarcina
2 din fisa de lucru)
-
Profesorul
indica faptul ca si omul poate realiza polenizarea in scopul obţinerii unor
soiuri noi de plante si apoi prezintă un material cu modul de realizare a
acestui tip de polenizare, folosind Youtube (Link: https://www.youtube.com/watch?v=0UEpq1W9C_E). Precizeaza ca acest tip de polenizare este
artificiala.
-
Explică că nu
este de ajuns ca polenul să ajungă pe stigmatul unei flori pentru a obţine
fructe şi seminţe.
-
Proiectează o
animaţie care prezintă drumul parcurs de grăunciorul de polen in procesul de
fecundaţie. (https://www.youtube.com/watch?v=hf9XlqXcal0 ); defineşte procesul de fecundaţie
6.
Conexiunea inversa
-
Invită elevii
să indice drumul parcurs de tubul polinic pana la ovul, folosind Google Drawings: https://docs.google.com/drawings/d/1_ERtiab5UDvgq_KE3s1Pb406EvHr3kxVu-bEJPtomyw/edit
(Cerinta 3 din fisa de
activitate)
-
Pe baza raspunsurilor date de elevi se completeaza
schema tablei
7.
Evaluarea
performantei
-
Profesorul administreaza elevilor un test creat cu GoogleForm: https://docs.google.com/forms/d/1fukJQ-syHQb254D4_5XPEtF88fFrcCVA6vk-d2WX1oo/edit# (Cerinta 4)
-
Profesorul apreciază activitatea depusă de elev,
notează elevii implicați și le trimite
elevilor tema pentru acasă prin intermediul contului de Gmail.
|
Finalizarea
proiectului de lecție
|
Elevii vor avea drept tema realizarea, pe grupe de elevi:
-
a unor
desene realizate în care să redea polenizarea
directa si polenizarea incrucisata
-
a unor
prezentari in Power Point in care sa
prezinte polenizarea naturala si artificiala
|
Evaluarea
|
|
Abilități și cunoștințe
|
Deprinderi tehnice
|
Folosirea limbajului stiintific de specialitate
Identificarea unor asemanari si deosebiri intre polenizarea directa si
cea indirecta
Reprezentarea sub forma de desen schematic a proceselor de polenizare si
fecundatie
|
Utilizarea eficienta si corecta a
instrumentelor TIC, realizarea unor prezentari Power Point
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu